Treningstips: Fire favorittøvelser for stumpen

Styrketrening

Det siste halve året har jeg blitt hektet på å trene styrketrening ved siden av utholdenhetstreningen (sykling, ski og løping). Jeg både merker og ser raskt fremgang, og det er jo selvsagt veldig motiverende. Jeg trener hele kroppen, men nå har jeg lyst til å dele fire av mine favorittøvelser for å trene rumpa med dere. Øvelsene knebøy, utfall, bulgarsk knebøy og hip thrust får det virkelig til å brenne i setemuskulaturen. Min mening er at disse øvelsene er så bra at de etter bare noen få ganger gir en følelse av et aldri så lite ”butt lift”. Og hvem vil ikke ha det? Rumpestumpen litt opp altså;-)?

Øvelsene utføres slik, enten med eller uten vekter:
(Jeg kjører 4 x 8 eller 10 repetisjoner)

Knebøy:
Øvelsen trener rumpe, fremside lår, bakside lår, mage og rygg.

Knebøy

Hip thrust:
Øvelsen trener rumpe, hamstrings og korsryggen.

Hip thrust

Bulgarsk knebøy:
Øvelsen trener rumpe, bakside lår, fremside lår.

Bulgarsk knebøy

Utfall:
Øvelsen trener rumpe, bakside lår, fremside lår.

Utfall

”Stormos Gym” er langt i fra det fresheste, reneste eller ryddigste ”treningsstudioet” i distriktet, men det funker som bare det. I fjor kjøpte jeg en basic styrkepakke fra Sportsmaster og den passer perfekt til mitt bruk.

Trude - styrketrening 2

Fred DeVito

Hilsen Trude

Dette innlegget ble publisert i Trening og merket med , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.