Lær pull ups og chin ups med doorgym

Jeg har øvd ganske lenge på å klare å ta pull ups og chin ups, og endelig klarer jeg det uten å bruke strikk som hjelp på veien opp. I starten var det så vidt det rikket seg, så den dagen jeg klarte flere uten hjelpestrikken var jeg ganske happy. Vi har en pullup-stang i garasjen, og til jul fikk vi en såkalt doorgym som vi har inne. Det har gjort det veldig enkelt og greit å ta noen løft i stanga etter en treningsøkt, eller når vi passerer den:-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er veldig glad i styrkeøvelser hvor man kun bruker sin egen kroppsvekt, og pull ups og chin ups er slike øvelser. Her får hele overkroppen virkelig kjørt seg, både armer, skuldre, rygg og mage.

Her finner du et innlegg jeg skrev da jeg begynte å øve på pull ups og chin ups: Nytt treningsmål: chin ups og pull ups (Inneholder tips til hvordan du kan trene for å klare øvelsene.)

Jeg bruker en doorgym som kan henges i en døråpning uten at du trenger å bruke fester, og den kan enkelt henges opp og tas ned. Den gir mulighet til å ha tre ulike grep.

Doorgym

Her kan du se de tre ulike grepene:

Hilsen Trude

Dette innlegget ble publisert i Trening og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.