Mine sesongplaner for vår og sommer 2016

Stikkordene for konkurransesesongen 2016 er langt, hardt og lengre enn langt. Hehehe! Ja, for i år skal jeg virkelig få utfordret meg selv både fysisk og psykisk.

Sesongplaner vår 2016

Første store utfordring er IronMan 70.3 på Mallorca i mai. Her deltok jeg/vi i fjor også, og jeg gleder meg veldig til å delta igjen. I juni dobles distansen. Da har nemlig Lars Petter og jeg meldt oss på fulldistansekonkurransen IronMan Nice. Vi blir en liten gjeng som drar nedover, så det blir veldig moro. Dette vil bli min første IronMan fulldistanse, og derfor blir det spennende å kjenne hvordan kroppen vil reagere på distansen. I juli står IronMan 70.3 Haugesund for tur. Som i fjor er dette NM i langdistanse. Vi var med i fjor, og da hadde vi en super opplevelse.

Deretter er det klart for sommerferie. Puh! Vi tar da turen til Mallorca siden vi koste oss maks der i fjor sommer. I år reiser vi nedover med en gjeng andre treningsglade livsnytere, og da skal vi kose oss med god mat, strandliv og opplevelser. Trene må vi også, for den siste treningsinnsatsen før årets virkelig store høydepunkt, Norseman Xtreme Triathlon, må også gjøres i sommerferien. Og i år er det ikke bare Lars Petter som skal forberede seg til denne konkurransen, det må jammen jeg også. Jepp! Jeg skal delta i NXTRI. Helt sinnsykt både å skrive og si høyt. Jeg gleder og gruer meg på samme tid. Det er bare å fortsette treningen, for å si det sånn.

Og jeg er godt i rute, i alle fall så godt i rute som jeg klarer ved siden av full jobb. Nå i vinter har jeg prøvd å få svømt to-tre ganger i uken, ha to sykkeløkter inne og to løpeøkter på mølle. Styrkeøkter prioriterer jeg også å få skvist inn. I helgene har det blitt langturer på ski eller sykkel. På grunn av en litt dårlig vintersesong har jeg ikke gått så mye på ski som jeg pleier, og det har heller ikke blitt noen langrennskonkurranser enda. Til gjengjeld har jeg fått syklet mye mer ute enn tidligere vintre, så det er jo bra.

Vi har ikke vært på sykkelferie i varme strøk i vinter, så derfor gleder jeg meg mer enn noen gang til å dra til Mallorca i påsken. Her får vi muligheten til å kickstarte en knallhard sesong med mange timer swim-bike-run på favorittøya vår.

Jeg drikker nå morgenkaffen med denne kule koppen. (Har fått låne den av Lars Petter:-)

Klar for Norseman Xtreme Triathlon 2016 NXTRI

Klar for Norseman Xtreme Triathlon 2016

Det vil selvfølgelig også bli noen terrengritt og løpekonkurranser på våren. Det er jo så moro det også:-)

Når jeg trenger å minne meg selv på hva det er jeg skal gjøre lørdag 6. august, tar jeg bare en titt på denne videoen fra fjorårets utgave av NXTRI:

Hilsen Trude

Dette innlegget ble publisert i Ferie, Konkurranser, Trening og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Mine sesongplaner for vår og sommer 2016

  1. Margrethe sier:

    Bloggen din er skikkelig inspirerende! Og du er jo bare super sprek! Har du «alltid» vært så sprek, slik at du har vært klar til å delta i et løp osv? Hadde vært gøy om du kunne skrevet litt om historien din hvordan du kom til det nivået du er nå :) Og forresten, hehe teit spørsmål, men hva er ditt syn på godteri og hvor often spiser du det med tanke på at du konkurrerer ganske mye(?).

    • Hei Margrethe!
      Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og så gøy å høre at du synes bloggen er inspirerende:-) Det er akkurat det jeg ønsker at den skal være:-) Og takk for tipset om å lage et blogginnlegg om min treningsbakgrunn:-) Det skal jeg prøve å få gjort en gang. I korte trekk kan jeg si at jeg danset fra jeg var 4-5 år til jeg var litt oppe i 20-årene. Har ellers alltid likt å holde på med mye forskjellig aktivitet ved siden av det. Jeg gikk på idrettslinje på videregående og tok idrett grunnfag på NIH etter dette. Det ga meg smaken på mange forskjellige idretter. Begynte først med sykling (da først og fremst terrengsykling) i midten av 20-årene. (Fordi kjæresten min, og han jeg er gift med i dag, gjorde det) Det ga virkelig mersmak, og siden den gang har jeg blitt hektet på både terrengsykling, landeveissykling, løping, langrenn og nå det siste halvåret også triathlon. Det er aldri for sent å begynne med noe nytt:-) Hehehehe:-) Når det gjelder godteri: Jeg unner meg helt klart litt godteri, spesielt sjokolade, men prøver å holde meg unna i ukedagene. Alt med måte:-) Håper dette var et greit svar og at du følger bloggen min videre:-)

      Hilsen Trude:-)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.