Tips til morsomme svømmeøkter

Det er ikke alltid like lett å lære seg noe nytt i voksen alder, og nettopp derfor er det veldig moro når man faktisk kan merke litt fremgang. Siden jeg var på svømmekurs med Sbr Training i oktober, har jeg vært i bassenget to- tre ganger i uken. Jeg fikk et aldri så lite løft og en kickstart på svømmetreningen etter kurset, men siden den gang har godfølelsen i vannet kommet og gått. Ifølge Lars Petter er det ganske vanlig å føle det slik, så jeg har prøvd å ikke blitt altfor stresset og holdt meg til planen, og svømt og svømt. For selv om følelsen ikke alltid er like god i bassenget går det tross alt bedre og stadig litt fortere, selv om jeg ikke bryter noen fartsgrenser med svømmingen min enda:-)

Trude svømmer på Drammensbadet

På svømmekurset lærte jeg hvor viktig det er å ha et opplegg foran hver svømmeøkt. Jeg har derfor alltid med en plan på hva jeg skal svømme, og denne består av oppvarming (innsvømming), ulike drills, hovedsett (HS) og utsvømming. Med en plan vet jeg akkurat hvor langt jeg svømmer siden jeg ikke har en klokke som holder oversikten for meg, og økta går veldig fort med et morsomt opplegg liggende på bassengkanten.

Jeg har prøvd litt forskjellige svømmeøkter i det siste, og en av favoritthovedsettene (HS) er de som bygges opp som en slags omvendt pyramide.

Eksempler på to ulike svømmeøkter:

To ulike svømmeprogram for triatleter

Hilsen Trude

Dette innlegget ble publisert i Trening og merket med , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s